یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت  مهدی  عجل الله

بسم الله الرحمن الرحیم
مطالب این سایت با هدف تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) و فرهنگ ظهور بوده راه اندازی شده و انتشار مطالب آزاد میباشد با ذکر یک صلوات جهت تعجیل در ظهور آقا امام زمان .
باتشکر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

علاقه‌مند سازی نوجوانان به مسجد

سارا سجادی | جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۲۳ ب.ظ

علاقه‌مند سازی نوجوانان به مسجد

مسجد

فرزند نوجوانی دارم که باتوجه به تربیت دینی که در این مدت به او داده شد، تمایلات دینی و مذهبی دارد، ولی نمی‌دانم چگونه او را به اماکن مذهبی مانند مسجد علاقه مند کنم؟
پاسخ سوال:
با سلام ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.
اگر شما به عنوان والدین بخواهید فرزند نوجوانتان در زندگی همواره دیندار باقی بماند، لازم است مربی و مکانی تربیتی مانند مسجد برای او فراهم کنید تا با انس با اینگونه فضاها و نظارت و هم‌فکری مربیان تربیتی، فرزندانی دیندار، سالم  و موفقی در زندگی داشته باشید.  
امّا برای اینکه فرزندتان جذب محیط مسجد شود، نیازمند توجه و عمل به راهکارهایی است که مسلما در نحوه تربیت او بسیار تاثیرگذارست.
راهکارها:
۱. شما والدین در درجه اول به عنوان الگوی فرزندتان می‌باشید: اگر شما والدین همواره اهل دین و انجام افعال عبادی و بدان توجه لازم را داشته باشید به طبع فرزندان نیز نسبت به مسائل دینی بی تفاوت نخواهند بود و کم کم این میل مذهبی در آنان شکل می‌گیرد.
۲. فرزند نوجوان خود را در انجمن‌های مختلف مسجد شرکت دهید. مانند شرکت در کلاس‌های آموزش مسائل دینی، قرآنی، ورزشی، هنری و…
۳. خوب است به فرزندتان در مسجد با هماهنگی امام جماعت مسئولیت دهید: مانند مسئولیت نظم دادن به قفسه‌های کتاب، قرائت اذان، قرآن و مواردی از این دست. این کار موجب خوشایندسازی و عزت نفس در فرزندتان می‌شود.
۴. بهتر است فرزندتان را با هماهنگی امام جماعت مسجد، تشویق کنید؛ از این رو شما والدین چند هدیه به مناسبت‌های مختلف گرفته و از امام جماعت محل بخواهید که این هدیه را به فرزندتان هدیه دهد. این هدیه برای تمام عمر در ذهن فرزندتان خواهد ماند و به او عزت‌نفس خواهد بخشید. البته تشویق و استفاده از جایزه نباید به گونه‌ای باشد که فرزند نسبت به حضور در مسجد، شرطی شود.
۵. برای اینکه فرزند نوجوانتان، جهت رفتن به مسجد انگیزه و تمایل بیشتری پیدا کند، خوب است دوستان فرزند نوجوانتان را هم با او همراه کنید. این کار خاطره خوشی از رفت‌وآمد به مسجد برای فرزندتان می‌سازد.
۶. شما والدین لازم است در تعلیم و تربیت فرزند نوجوانتان صبور و بردبار باشید؛ زیرا مأنوس کردن و علاقه مندسازی فرزندان به مسجد و مسائل دینی مسئولیتی زمان‌بر و نیازمند صبر و حوصله است. لذا والدین گرامی نباید در اولین تلاش خود انتظار تغییر رفتار در فرزندشان داشته باشند. از سویی دیگر؛ استفاده از زور، باعث طغیان او نیز می‌شود. پیغمبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در این باره فرموده است: «فرزندانتان را تحت فشار قرار ندهید و آنان را به طغیان وا ندارید.»[۱]
پی‌نوشت:
[۱]. نهج الفصاحه، کلمه‏۴۵۱

برای مطالعه بیشتر:
- شیوه‌های جذب دانش آموزان به مساجد/ معاونت پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش فارس/ کارشناس اقامه نماز، قرآن و معارف اسلامی

  • سارا سجادی

اسلام

مسجد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی