یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت  مهدی  عجل الله

بسم الله الرحمن الرحیم
مطالب این سایت با هدف تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) و فرهنگ ظهور بوده راه اندازی شده و انتشار مطالب آزاد میباشد با ذکر یک صلوات جهت تعجیل در ظهور آقا امام زمان .
باتشکر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

اهداف قسام از برگزاری اردوهای پیشاهنگان آزاد سازی

سارا سجادی | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۳۷ ب.ظ

اهداف قسام از برگزاری اردوهای پیشاهنگان آزاد سازی

اهداف قسام از برگزاری اردوهای پیشاهنگان آزاد سازی shia muslim                  

 این جوان‌ها سلاح‌های سبک به دست گرفته اند و خود را آماده نبرد واقعی با دشمن نشان می‌دهند.

در زمین یک ورزشگاه یا دهکده ورزشی و یا پایگاه نظامی صحنه هایی مشابه از فعالیت های اردوهای نظامی "پیشگامان آزاد سازی" جوانان فلسطینی را می بینیم که لباس رزم بر تن کرده و با وجود سن کم شان با چهره های سرشار از عزم و اراده و قدرت و جسارت مشغول فراگیری آموزش های نظامی هستند. این جوان ها سلاح های سبک به دست گرفته اند و خود را آماده نبرد واقعی با دشمن نشان می دهند.

این جوانان فلسطینی در دوره های نظامی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" شرکت کرده اند که با هدف آماده سازی نسل آزادی بخش جوانان فلسطینی از لحاظ روحی، فکری، جسمی و اخلاقی برگزار می شود تا نیروهای شایسته و آموزش دیده قوی و آماده ایفای نقش مطلوب در نبرد آزاد سازی فلسطین تربیت شوند. این همان چیزی است که در بیانیه گردان های قسام به آن اشاره شده است. البته این نخستین دوره آموزش های نظامی یا اردوهای رزمی نیست، بلکه جنبش حماس طی سال های گذشته بارها اقدام به برپایی اردوهای تابستانی به منظور آموزش تمرینات نظامی، ورزشی، فعالیت های فرهنگی، تفریحی و پیشاهنگی کرده است که از مهمترین آنها می توان به اردوهای "پیشگامان آزاد سازی" در سه نوبت اشاره نمود.

مهمترین برنامه ها و اردوهای نظامی

برنامه فتوت: جنبش حماس در سال 2012 با همکاری وزارت آموزش و پرورش فلسطین در شهر غزه برنامه "فتوت" را برگزار کرد که هدف از آن آموزش مهارت های امنیتی و موعظه های اسلامی به جوانان طی یک روز آموزشی بود. 
اردوهای آموزشی مردمی "همه ما مقاومت هستیم": این اردوها در سپتامبر سال 2014 آغاز شد و جنبش حماس از طریق آنها سعی در آموزش تمامی شهروندان فلسطینی از سن بلوغ تا افراد سالخورده برای استفاده از انواع سلاح های سبک را داشت تا آنها برای مقابله با نظامیان صهیونیستی در هر گونه جنگ آتی آماده باشند. 

اردوهای "پیشگامان آزاد سازی 1" در تعطیلات تابستانی سال های 2013 و 2014 برگزار شد و برگرفته از برنامه "فتوت" اردوهای نظامی پیشگامان آزاد سازی بود که 13 هزار جوان فلسطینی در قالب آن آموزش های لازم را فرا گرفتند. این اردوها زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و با همکاری وزارت امنیت داخلی نوار غزه برگزار شد و در ادامه، این اردوها زیر نظر گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس برگزار شد.

اردوهای "پیشگامان آزاد سازی 2": این اردوها در ژانویه سال 2015 برگزار شد و گردان های قسام بار دیگر اردوهای پیشگامان آزاد سازی را برای گروه سنی 15 الی 21 سال برگزار کرد. در این اردوها نزدیک به 17 هزار نفر شرکت داشتند که تمرین های نظامی را انجام داده و مهارت های رزمی را فرا گرفتند.

اردوهای "پیشاهنگان آزاد سازی 3"

در حال حاضر آموزش ها و تمرین های نظامی در قالب اردوهای "پیشاهنگان آزاد سازی 3 ادامه دارد و بیش از 25 هزار جوان و نوجوان فلسطینی در ماه مبارک رمضان در این اردوها ثبت نام کردند. گردان های قسام با برگزاری این اردوها برای سومین سال متوالی به برگزاری اردوهای نظامی ادامه می دهد و وجه تمایز آن از اردوهای قبلی حضور افرادی از گروه سنی 15 تا 60 سال در این دوره آموزشی است.

اهداف اردوهای نظامی

تشکیل هسته اولیه نسل آزادی بخش فلسطین هدف اصلی برگزاری اردوهای پیشاهنگان آزاد سازی است که گردان های قسام در بیانیه خود به آن اشاره کرده است. در این بیانیه آمده است که «هدف از برگزاری اردوهای نظامی پیشاهنگان آزاد سازی، آماده سازی نسل آزادی بخش جوانان فلسطینی از لحاظ روحی، فکری، جسمی و رفتاری است و برای این منظور باید نیروهای قوی و آماده انجام مسئولیت های مطلوب در راستای نبرد آزاد سازی فلسطین را تربیت کرد.»

مشیر مصری از رهبران جنبش حماس در همین راستا تاکید می کند که هدف از برگزاری اردوهای نظامی قسام تربیت اسلامی و ملی درست جوانان و نوجوانان فلسطینی و صیقل دادن شخصیت نسل جدید جوانان فلسطینی است. وی در گفتگو با روزنامه الرساله ـ چاپ غزه ـ تاکید کرد که اردوهای نظامی قسام همچنین سعی در تقویت حقوق و اصول ملی نزد جوانان فلسطینی و تشویق آنها به حفظ این حقوق و اصول را دارد؛ به ویژه که تلاش هایی برای امتیازدهی در این زمینه و ترویج روحیه شکست و تسلیم در برابر رژیم صهیونیستی و قدرت ادعایی آن صورت می گیرد. مصری تصریح کرد که « ما سعی در تحکیم فرهنگ مقاومت به عنوان فرهنگ عامه ملت فلسطین را داریم. این ها نسل آزادی بخش قدس هستند و باید برای نبردهای آتی و بر دوش گرفتن امانت در آینده آماده و تقویت شوند.»

دکتر محمود عجرمی کارشناس مسائل نظامی فلسطین نیز تصریح کرد که « حماس بر تقویت روحیه و آمادگی و توانمندی مبارزان فلسطینی برای جنگ های آتی تاکید دارد. مبارزان ما خوب آماده می شوند تا ضعف تسلیحاتی در برابر دشمن صهیونیستی را جبران کنند.» وی افزود اردوهای پیشاهنگی و غیره بخشی از نقشه عملی جنبش حماس پس از موفقیت مبارزان آن در نفوذ به عمق خاک فلسطین اشغالی و پشت خطوط دشمن صهیونیستی است.

موضع رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود نگرانی اش را از اردوهای نظامی گردان های قسام برای جوانان و مردان فلسطینی ابراز داشته است و مشاهده صحنه های آموزش تمرینات نظامی و مهارت های تیراندازی با استفاده از گلوله های جنگی به جوانان باعث خشم و ناراحتی این رژیم شده است.

پایگاه خبری واللا با اشاره به اهتمام بالای رژیم صهیونیستی به اردوهای نظامی قسام خاطر نشان کرده است که «حماس پس از موفقیت اردوهای قبلی اش برای گروه سنی 15 تا 20 سال، اردوهای خود را از کلاس های آموزش قران و ریاضی در گذشته به آموزش تمرینات نظامی تغییر داد.»

تحلیلگران صهیونیست درباره فیلم ویدیوئی مربوط به اردوهای نظامی گردان های قسام تاکید کرده اند:« این دوره ها شبیه دوره های آموزشی نیروی هوایی است و نه اردوهای آموزشی کودکان فلسطینی.» یک شهرک نشین صهیونیست به نام "سیمون" درباره فایل ویدیوئی مذکور خاطر نشان کرد که «ما در "کشور ترسوها" زندگی می کنیم و باید دامن بپوشیم و عینک به چشم بزنیم.. ما در بهترین حال در خانه هایمان و فقط در برابر حشرات قهرمان هستیم.»

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی به این مساله اعتقاد دارد که اردوهای آموزشی قسام نتیجه حتمی تبعات و پیامدهای تجاوز اخیر ارتش این رژیم به نوار غزه و خلأ جسمی و روانی ایجاد شده پس از جنگ مذکور است که تا حد زیادی از بن بست در روند بازسازی خرابی های جنگ و باقی ماندن وضعیت اقتصادی به شکل سابق نشات گرفته است. رژیم صهیونیستی بر این باور است که «جوانان غزه به منظور گرفتن انتقام هم سن و سالان شهید خود اردوگاه های حماس را پر خواهند کرد.»

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز اعلام کرد که این جوانان نحوه انتقام گیری از ارتش صهیونیستی به خاطر شهادت هم سن و سالان شان را آموزش می بینند. این روزنامه در گزارش خود درباره اردوهای نظامی قسام آورده است که «حماس با این اردوهای خود دست بر روی گرایشات آشکار جوانان و نوجوانان فلسطینی گذاشته است که طی سال های اخیر سه جنگ را تجربه کرده اند و تنها فرصت خود را انتقام گیری از هم سن و سالان شهید خود می دانند که 500 نفر از آنها تنها در جریان جنگ اخیر غزه به شهادت رسیدند.»

در گزارش دیگری که "مرکز اطلاع رسانی اطلاعات و تروریسم" رژیم صهیونیستی منتشر کرده، آمده است که حماس با برپایی اردوهای آموزشی سعی در آماده سازی جوانان فلسطینی برای زمان جنگ را دارد. در این گزارش آمده است که جوانان فلسطینی در این اردوها، آموزش های نظامی اساسی و نیز تمرینات پیشرفته اسارت نظامیان صهیونیستی، نحوه خروج از تونل ها و تقویت انگیزه های دینی را فرا می گیرند.
در بخش دیگری از گزارش مذکور آمده است که حماس سعی در خلق چارچوب نظامی جدیدی دارد و با برگزاری اردوهای نظامی درصدد حمایت بیشتر از ساکنان غزه به ویژه در سایه بحران اقتصادی بزرگ حاکم بر این منطقه است.
 

  • سارا سجادی

قسام

نظرات  (۱)

  • علی جعفرپور
  • سلام دوست عزیز وبلاگ مفیدی داری
    من شمارو لینک کردم شما هم منو لینک کن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی