یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت  مهدی  عجل الله

بسم الله الرحمن الرحیم
مطالب این سایت با هدف تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) و فرهنگ ظهور بوده راه اندازی شده و انتشار مطالب آزاد میباشد با ذکر یک صلوات جهت تعجیل در ظهور آقا امام زمان .
باتشکر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

دشمنی قدیمی و سرسخت

سارا سجادی | پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱ ق.ظ
دشمن شناسی در قرآن

همواره در طول تاریخ، یهودیان سرسخت ترین دشمنان اسلام بوده اند، چه در صدر اسلام که با ایجاد فتنه هایی مثل همکاری در جنگ خندق و ... به زعم خود می خواستند جلوی رشد اسلام را بگیرند و چه حال که با حمایت همه جانبه از گروههای تروریستی، قصد اختلاف افکنی در بین مسلمین را دارند. وجود دشمنی روز افزون یهود با اسلام و مسلمین، هوشیاری بیش از پیش کشورهای اسلامی را می طلبد.

کینه های شتری
خداوند در قرآن کریم، امت اسلام را از کینه های شتر گونه  یهود، بر حذر می دارد. «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ؛[مائده/82]هر آینه یهود را دشمن‏ ترین مردم نسبت به مسلمانان خواهى یافت‏»
یهودیان در جنگ خندق، گوشه ای از کینه های خود را برای لطمه زدن به اسلام نشان دادند. تواریخ می نویسند: وقتی پیامبر بنی‌ نضیر را، به دلیل خیانت، از سرزمینشان اخراج کرد، آنان راهی خیبر شدند و دیگر یهودیان را به جنگ با پیامبر تحریک کردند و این را می‌توان علت اصلی آغاز جنگ شمرد. پس از آن، یهودیانی از بنی‌نضیر و بنی‌وائل همچون حُیَّی‌بن اَخْطَب نضری، سلام‌ بن ابی‌الحُقَیق نضری، کِنانةبن ربیع‌بن ابی‌الحقیق نضری، هَوذة بن قیس وائلی و ابوعمّار وائلی (واقدی: ابوعامر راهب)، به مکه رفتند و ابوسفیان و قریش را به جنگ با رسول خدا (صلی الله علیه و اله) برانگیختند. ابوسفیان از پیشنهاد آنان برای هم‌پیمانی در دشمنی و جنگ با رسول خدا(صلی الله علیه و اله) استقبال کرد و یهودیان و قریش با یکدیگر هم‌پیمان شدند. [1]
سپس آن یهودیان نزد قبیلۀ غَطَفان (به ریاست عُیَیْنَةبن حِصن فَزاری) رفتند و با وعده دادن یک سال خرمای خیبر، آنان را برای جنگ با پیامبر با خود همراه کردند. [2] آنگاه نزد بنی‌سُلَیْم‌ بن منصور رفتند و موافقت ایشان را نیز به دست آوردند. [3]
این دشمنی یهودیان نسبت به اسلام تا عصر کنونی هم ادامه داشته و در آینده هم طبعاً ادامه  خواهد داشت. حمایت اسراییل ــ دولت یهود ــ از داعش چیزی نیست که قابل مناقشه باشد. بعضی از کشورهای مسلمان بجای اینکه دشمنی یهود (اسراییل) را دیده و هوشیاری خود را حفظ کنند؛ برای کسب منافع چند روزه دنیا، متاسفانه با اسراییل در تضعیف امت اسلام همکاری نموده و اُبهت اسلام و مسلمین را زیر سوال برده اند.

به هوش ای سران اسلامی
قرآن می فرماید که اهل کتاب (علی الخصوص یهودیان) هیچ خیر و خوشی برای شما نمی خواهند: «ما یَوَدُّ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ وَ لاَ الْمُشْرِکینَ أَنْ یُنَزَّلَ عَلَیْکُمْ مِنْ خَیْرٍ مِنْ رَبِّکُم‏؛[بقره/105] کفار اهل کتاب و مشرکان خوش ندارند که خیرى از خدا به شما نازل شود»
اما متأسفانه بعضی کشورهای اسلامی با ایجاد رابطه مخفی و غیر مخفی، تیشه به ریشه ی خود می زنند و نام اسلام عزیز را هم خدشه دار می کنند. بعضی دیگر از  کشورهای مسلمان هم  سیاست سکوت را در پیش گرفته اند تا از عواقب درافتادن با این رژیم سفاک در امان بمانند.
قرآن می فرماید: «وَ لا یَزالُونَ یُقاتِلُونَکُمْ حَتَّى یَرُدُّوکُمْ عَنْ دینِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا؛[بقره/217]و کافران پیوسته با شما مسلمین کارزار کنند تا آنکه اگر بتوانند شما را از دین خود برگردانند».
همکاری و سازش با اسراییل سفاک و یا سیاست سکوت در برابر این رژیم کودک کش؛ نه تنها باعث پیشرفت و ترقی کشورهای اسلامی نشده است؛ بلکه باعث نفوذ اندیشه های شیطانی آنها در بین جوامع مسلمان (از طریق مزدورانشان همچون تروریستهای تکفیری) نیز بوده است. فتوا به جهاد نکاح و فتواهای غیر شرعی دیگر، گر چه توسط مفتیهای به ظاهر مسلمان صادر می شود، ولی همان تفکرات اسراییلی است که صورت به ظاهر اسلامی پیدا نموده است. واضح است که رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت از داعش هم جان و مال مسلمین را تهدید می کند و هم ارزشهای انسانی دین ما را خدشه دار می سازد.

راهکار عملی و سخن آخر
چنگ زدن مسلمانان به قرآن و سیره نبوی (صلی الله علیه و آله) در مبارزه و عدم سازش با دشمنان اسلام (مخصوصا یهود که حالا هم برای خودش به ظاهر دولتی تشکیل داده)، می تواند امت اسلام را به روزهای بهتر از این برساند. یهودیان در صدر اسلام با همکاری با مشرکین در جنگ خندق، کینه های خود را نسبت به اسلام و مسلمین نشان دادند. اکنون هم اسراییل ــ که خود را دولت یهود می داند ــ با حمایت از آشوب و فتنه در سرزمینهای اسلامی، رویه کینه توزانه خود را ادامه می دهد، رویه ای که بصیرت و دقت نظر کشورهای مسلمان را می طلبد.

پی نوشتها
[1] محمدبن عمر واقدی، مغازی، ج۲، ص۴۴۲-۴۴۱، چاپ مارسدن جونس، لندن ۱۹۶۶ ،بلاذری، انساب الاشراف، ج۱، ص۴۰۹، چاپ محمود فردوس، دمشق ۱۹۷۷ ، طبری، تاریخ طبری، ج۲، ص۵۶۵.
[2]. محمدبن عمر واقدی، مغازی، ج۲، ص۴۴۳-۴۴۲، چاپ مارسدن جونس، لندن ۱۹۶۶ ، طبری، تاریخ طبری، ج۲، ص۵۶۶.
[3]. بلاذری، انساب الاشراف، ج۱، ص۴۰۹، چاپ محمود فردوس، دمشق۱۹۷۷.

  • سارا سجادی

دشمنی قدیمی و سرسخت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی