یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت  مهدی  عجل الله

بسم الله الرحمن الرحیم
مطالب این سایت با هدف تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) و فرهنگ ظهور بوده راه اندازی شده و انتشار مطالب آزاد میباشد با ذکر یک صلوات جهت تعجیل در ظهور آقا امام زمان .
باتشکر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

اجرای بیانیه لوزان، دبه جدید امریکا برای توافق!

سارا سجادی | شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۷ ب.ظ
اجرای بیانیه لوزان، دبه جدید امریکا برای توافق!
اجرای بیانیه لوزان، دبه جدید امریکا برای توافق!
 

ماراتن هسته‌ای ایران و کشورهای عضو ۱+۵ در حالی تنها ۴ روز دیگر به سرانجام نهایی برای توافق هسته‌ای احتمالی می‌رسد که به رغم تلاش مذاکره‌کنندگان کشورمان برای حل اختلافات اما به دلیل کارشکنی‌های پی‌در‌پی امریکایی‌ها با سناریوی در خواست‌های بی‌جا و زیاده‌خواهانه به کندی پیش می‌رود و سبب شده تا شانس دستیابی به توافق هسته‌ای احتمالش به حداقل برسد. 
وزیر خارجه امریکا هشدار داده در صورتی که ایران تعهدات هسته‌ای‌اش در توافق لوزان را انجام ندهد توافق هسته‌ای در کار نخواهد بود. 
به گزارش رویترز جان کری که این سخنان را در کنفرانس مطبوعاتی پایانی تست استراتژیک و اقتصادی آمریکا و چین مطرح کرده گفت: این احتمال وجود دارد که ایرانی‌ها همه اقدامات مورد توافق در لوزان را انجام ندهند. در این حالت توافقی نخواهیم داشت. 
خبرگزاری رویترز نوشت: این سخنان جان کری واکنشی به سخنان مقام معظم رهبری بوده است. 
اظهارات جان کری در مورد بیانیه لوزان و تاکید وی به انجام این تعهدات در این توافق‌نامه در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش نیز شاهد ادعایی مشابه این از «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی اوباما بودیم چنانچه وی گفته بود که همه طرف‌های مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق تا آخر ژوئن تلاش می‌کنند ولی در صورت زیر پا گذاشته شدن هر یک از مفاد بیانیه لوزان، هیچ توافقی در کار نخواهد بود. 
بیان چنین درخواستی یعنی اجرای بیانیه لوزان در شرایطی که شمارش معکوس برای سررسید موعد توافق احتمالی آغاز شده است چه معنی و مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ 
بسیاری از ناظران سیاسی پس از انتشار بیانیه لوازن نقدهای زیادی به این بیانیه داشتند یکی از بندهایی که در بیانیه مطبوعاتی لوزان با انتقاد دلسوزان نظام همراه بود تعیین نیازهای عملی کشور در صنعت هسته‌ای و پیش‌بینی رسیدن به آنها در توافق جامع بود که افق آن در میزان غنی‌سازی رسیدن به ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ اعلام شده است که متاسفانه در این بیانیه رعایت نشده یعنی ایران پذیرفته که با کاهش ظرفیت موجود سانتریفیوژهای نصب شده از قریب ۱۹ هزار موجود در نطنز و فردو به ۶۱۰۴ سانتریفیوژ کاهش یابد. 
چنانچه در این بیانیه آمده همچنان که ایران برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال می‌کند، سطح و ظرفیت غنی‌سازی و میزان ذخایر ایران برای دوره‌های زمانی مشخص، محدود خواهد شد و نطنز تنها مرکز غنی‌سازی ایران خواهد بود. تحقیق و توسعه غنی‌سازی در ایران بر روی ماشین‌های سانتریفیوژ بر‌اساس یک جدول زمانی و سطح توافق شده، انجام خواهد شد. 
فوردو از یک سایت غنی‌سازی به یک مرکز هسته‌ای، فیزیک و فن‌آوری تبدیل خواهد گردید. در این مرکز همکاری بین‌المللی در حوزه‌های تحقیق و توسعه مورد توافق مورد تشویق قرار خواهد گرفت. مواد شکاف‌پذیر در فوردو نخواهد بود. 
در بخشی از این بیانیه آمده که آژانس بین‌المللی اتمی از فن‌آوری‌های نظارتی استفاده خواهد کرد و از دسترسی‌های توافق شده بیشتری از جمله به منظور روشن کردن موضوعات گذشته و حال برخوردار خواهد شد. 
در ادامه این بیانیه آمده مجموعه تدابیری برای نظارت بر اجرای مفاد برجام شامل کد اصلاحی ۳.۱ و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی مورد توافق واقع شده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فن‌آوری‌های مدرن نظارتی استفاده خواهد کرد و از دسترسی‌های توافق شده بیشتری از جمله به منظور روشن کردن موضوعات گذشته و حال برخوردار خواهد شد. 
این دسترسی‌ها در واقع امکان بازرسی از تاسیسات نظامی است که این روزها تقاضای نا‌به‌‌جای آمریکایی‌ها به عنوان شرط اصلی برای امضای توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ از سوی دولتمردان امریکایی مطرح می‌شود 
این در حالی است که مقام معظم رهبری چهارشنبه شب در دیدار با کارگزاران نظام بار دیگر با تعیین خطوط قرمزملت ایران با این در خواست بی‌جای آنان مخالفت صریح خود را بیان کردند ایشان در بیانات خود به عنوان اولین خط قرمز گفتند: ما برخلاف اصرار امریکایی‌ها محدودیت‌های بلند‌مدت ۱۰، ۱۲ ساله را قبول نداریم و مقدار سال‌های مورد قبول محدودیت را به آنها گفته‌ایم. 
رهبر انقلاب ادامه کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز حتی در زمان محدودیت را دومین خط قرمز ایران اعلام کردند و افزودند: آنها می‌گویند در مدت ۱۲ سال هیچ کاری نکنید اما این، یک حرف زور مضاعف و غلط مضاعف است. 
رهبر انقلاب در توضیح سومین خط قرمز هسته‌ای تأکید کردند: تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت، چه کنگره امریکا و چه دولت امریکا باید فوراً هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم‌ها هم در فواصل معقول برداشته شود. 
ایشان افزودند: امریکایی‌ها درباره تحریم‌ها یک فرمول پیچیده، چند‌لایه و عجیب و غریب مطرح می‌کنند که معلوم نیست از آن، چه چیزی در می‌آید اما ما صریحاً مطالبمان را می‌گوییم. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بحث درباره خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای افزودند: لغو تحریم‌ها نباید به اجرای تعهدات ایران منوط شود نگویند شما تعهدات را انجام دهید بعد آژانس گواهی دهد تا تحریم‌ها لغو شود ما این مسئله را مطلقاً قبول نداریم. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نوعی جمع بندی از روند مذاکرات تأکید کردند: تأمل و مطالعه در روند مطالبات امریکایی‌ها نشان می‌دهد هدف آنها ریشه‌کن کردن صنعت هسته‌ای ایران، از بین بردن ماهیت هسته‌ای کشور و تبدیل آن به یک کاریکاتور و تابلوی بی‌محتوا است. 
سیاست‌های مغرضانه امریکایی‌ها در حالی در روند مذاکرات هسته‌ای همچنان ادامه دارد که یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است متن هر توافق احتمالی هسته‌ای با ایران، از جمله ضمیمه‌های جزئیات فنی، توسط طرف‌های مذاکره‌کننده امضا نمی‌شود و تنها رونمایی می‌شود. 
این مقام آمریکایی که در آستانه سفر جان کری به وین، محل برگزاری مذاکرات به خبرنگاران توضیح می‌داد افزود: این نوع از توافقات عموما امضا نمی‌شوند. 
دهم تیرماه در حالی موعد امضای توافق هسته‌ای احتمالی است که با این ادعا جدیت کشورهای عضو ۱+۵ بالاخص امریکایی‌ها برای رسیدن به توافقی برد - برد با ابهام قابل تاملی روبرو شده است! 
جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در نشست خبری روز پنجشنبه خود گفت: تلاش می‌کنیم به توافقی درست دست یابیم که به نفع امنیت ملی آمریکا و امنیت منطقه باشد. 
به هر ترتیب با همه اما و اگرهایی که بخاطر رویکرد فریبکارانه و زیاده‌خواهانه امریکایی برای رسیدن به توافق هسته‌ای احتمالی بر پیکره مذاکرات بوجود آمده جمهوری اسلامی ایران خواهان توافق خوب و عزتمندانه است چنانچه همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند توافق خوب از نظر ایران یعنی توافق عادلانه و منصفانه. 
در تایید این بیانات وزیر امور خارجه کشورمان نیز در حساب توئیتری خود نوشت همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند ایرانی‌ها خواستار توافقی عزتمند هستند و زیاده خواهی‌ها را رد می‌کنند. محمدجواد ظریف افزود: به وین می‌رویم تا یک توافق بادوام و منصفانه را بدست آوریم. 
مذاکرات هسته‌ای در حالی همچنان ادامه دارد که سید‌عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: نگارش، کار سختی است، به خصوص در این قسمت‌های آخر، بعضی از مشکلات عمده‌ای وجود دارد که هنوز مانع کار است ولی در جزئیات و در بعضی از موارد عمومی پیشرفت‌های خوبی انجام شده است. 
وی افزود: ضمائم چون درگیر جزئیات بسیار زیادی است، یک مقدار مشکل‌تر است. نمی‌شود درصد خاصی اسم برد. بعضی از موضوعات هنوز مانده است و از نظر کیفی اهمیت بیشتری دارد و برخی از موضوعات هست که حل شده و اهمیتش کمتر است. 
عراقچی با اشاره به اینکه محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز وارد وین می‌شود، افزود: فکر می‌کنم روزهای شنبه و یکشنبه ملاقات‌های دو‌جانبه بین وزرای خارجه و بعضاً چند جانبه برگزار شود و بعد دوباره کار نگارش ادامه پیدا خواهد کرد. 
معاون وزیر خارجه در پاسخ به موضوع تمدید مذاکرات گفت: بحث تمدید الان در دستور کار ما وجود ندارد، بنای ما این است که تا زمان تعیین شده بتوانیم به یک توافقی برسیم و اگر لازم باشد چند روزی کار را ادامه می‌دهیم، تا در پایان به یک جمع بندی برسیم.

  • سارا سجادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی