یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت  مهدی  عجل الله

بسم الله الرحمن الرحیم
مطالب این سایت با هدف تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) و فرهنگ ظهور بوده راه اندازی شده و انتشار مطالب آزاد میباشد با ذکر یک صلوات جهت تعجیل در ظهور آقا امام زمان .
باتشکر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

"اقتصاد مقاومتی" در برابر اقتصاد عاریتی است

سارا سجادی | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۲۶ ب.ظ

"اقتصاد مقاومتی" در برابر اقتصاد عاریتی است

"اقتصاد مقاومتی" در برابر اقتصاد عاریتی است shia muslim                  

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:در شرایط کنونی نقدینگی نمی‌تواند سودآور باشد و همین امر سبب تعطیلی کارخانه‌ها شده و اکنون سرمایه‌های بسیاری در کشور غیر فعال است که باید با توجه به اقتصاد مقاومتی در راستای فعال‌سازی آن‌ها گام برداشته شود.

 

به گزارش مصاف، محمدرضا نقدی  در جلسه مجمع عالی بسیج استان قم که در سالن شهید اخلاقی ستاد فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد، با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، استکبار به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی است افزود: دشمن برای مقابله با اسلام در قم اختلافات متفاوتی را به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از جریانات فقط با هدف ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی ایجاد شده است، اظهار داشت: ‌فعالیت‌های گسترده‌تر این افراد در کانون‌های ترویج معارف اسلامی است و از این قبیل جریانات می‌شود به تشیع لندنی و سنی آمریکایی اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نسبت به تهدید نفوذ دشمن در افکار عمومی جامعه اسلامی هشدار داد و تصریح کرد: اگر دشمن به این هدف برسد جامعه اسلامی به سمت تباهی هدایت می‌شود و این به معنای غلبه در عرصه جنگ نرم است در صورتی که برای مقابله با این نفود می‌توانیم راه‌های دشمن را مسدود کنیم.

وی ایجاد ناامیدی را یکی از راهکارهای دشمن برای نفوذ در افکار عمومی جامعه دانست و عنوان کرد: ایجاد وابستگی دروغین میان پیشرفت و ارتباط با غرب و مطرح کردن سبک زندگی غربی به عنوان راه رسیدن به خواسته‌های دنیایی از راهکارهای اصلی دشمن برای نفوذ در افکار عمومی است.

نقدی به سخنان رئیس جمهور آمریکا خطاب به مردم ایران اشاره کرد و گفت: او در سخنان خود تفاهم و دوستی را راهبرد اصلی حل مشکلات ایران عنوان کرده در صورتی که نزدیکی با غرب و آمریکا نمی‌تواند پیشبردی برای جامعه اسلامی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیج باید راهکارهای نفوذ دشمن در افکار عمومی را برای مردم تشریح کند، ادامه داد: ‌ایران اسلامی برای شکوفایی اقتصادی در جایگاه خاصی قرار دارد و در بسیاری از عرصه‌ها به غرب نیازی ندارد.

نقدی به بخشی از ظرفیت‌های علمی ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی در جایگاه 16 علمی جهان قرار دارد و تعداد مهندسان این کشور نسبت به دیگر کشورهای جهان بیشتر است که این افراد با تکیه بر ظرفیت‌های مادی ایران می‌توانند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه طبق گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس 840 هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی در اختیار مردم است اظهار کرد: ایران اسلامی بسترهای مناسبی برای رسیدن به رشد اقتصادی را در اختیار دارد اما از عزم، اراده، خودباوری و مدیریت صحیح برخوردار نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه پیشرفت اقتصاد با تکیه بر ظرفیت‌های درونی جامعه تحقق می‌یابد ابراز کرد: برخی در عرصه اقتصادی به ظرفیت‌های بیرونی نگاه دارند و می‌خواهند سیاست خارجه ایران اسلامی را تغییر دهند در صورتی که این نگاه می‌تواند عواقب ناپسند بسیاری برای جامعه اسلامی داشته باشد.

وی یادآور شد: اکنون اقتصاد مقاومتی مورد توجه بخش‌های مختلف جامعه اسلامی قرار گرفته است و پروژه‌های 15 سال گذشته را نیز به اقتصاد مقاومتی ربط می‌دهند؛ در تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت همگانی در گفتار وجود دارد اما در زمینه عملی حضور همگانی دیده نمی‌شود.

نقدی درون‌زا، پیشرو، مولد و بیرون‌گرا را از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و ادامه داد: سرمایه در اقتصاد به سمت سود حرکت می‌کند و لبخند تاثیری بر آن ندارد به همین علت اگر بسترهای مناسب در کشور ایجاد کنیم سرمایه‌های مختلف داخلی و خارجی را جلب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اکنون از سرمایه‌های داخلی کمتر استفاده می‌شود اظهار کرد: اکنون چین بالاترین تنش‌ها را با کشور آمریکا دارد چراکه سرمایه‌داران آمریکایی به دنبال سود بوده و در بازار چین حضور دارند و در مکانی که مشکلات مختلفی برای تولید وجود داشته باشد حضور نمی‌یابند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سرمایه در مکانی که دولت بالاترین واردات کننده بخش کشور است و توجهی به فرهنگ اقتصادی ندارد حضور نخواهد یافت در صورتی که اگر بازارها سودآور شود سرمایه‌گذاران خارجی خودشان از دست نظام استکبار فرار کرده و به سمت ایران جذب می‌شوند.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه‌های مختلف در کشور عنوان کرد:‌ اینکه نقدینگی نمی‌تواند سودآور باشد سبب تعطیلی این کارخانه‌ها شده و اکنون سرمایه‌های بسیاری در کشور غیر فعال است که باید با توجه به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت مردم در راستای فعال‌سازی آن‌ها گام برداشته شود.

نقدی با بیان اینکه دولت‌های خارجی در سرمایه‌گذاری نقش مهمی ندارند تاکید کرد: مسائل سیاسی برای سرمایه‌داران معنایی ندارد به همین علت مشکلات اقتصادی راه حل اقتصادی دارد و از راهکار سیاسی برطرف نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: برخی به جای توجه به ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها به سمت توانایی‌ها غرب گرایش پیدا کرده‌اند.

وی از دستاوردهای دفاعی ایران اسلامی یاد کرد و گفت: وجود پروژه‌های دفاعی در دانشگاه‌ها سبب شده که ایران اسلامی بتواند به جایگاه بی‌نظیری در تنوع تسلیحات برسد در صورتی که بودجه مادی خاصی در این عرصه درنظر گرفته نشده است و این نشان از حرکت اقتصاد مقاومتی است.

نقدی یادآور شد: اگر پروژه‌های صنعت خودرو در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت اکنون می‌توانستیم به دستاوردهای بسیاری در این عرصه برسیم.

وی به برخی از راهکارهای برطرف‌سازی مشکلات کمبود آب اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد عاریتی قرار دارد و نسبت به مسئله دیپلماسی در این دو بخش نگاه متفاوتی وجود دارد؛‌ در دو سال گذشته بیش از 36 میلیارد دلار از سرمایه‌های نفتی کشور هدر رفته است.

نقدی از وضعیت بازارهای سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف غربی یاد کرد و گفت: برخی از سخنان مسئولان کشوری ضد اقتصاد مقاومتی است و روزنامه‌ها از مفسدان اقتصادی چهره‌های مثبتی را ارائه داده و اکنون یکی از آن‌ها رهبریت حزبی را بر عهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها با نگاه به ویژگی‌های اقتصادی عاریتی افکار عمومی جامعه را به سمت اشتباهی هدایت می‌کنند خاطرنشان کرد:‌ کشورهای غربی اکنون بدهی‌های متفاوتی دارند اما باز هم آن‌ها ادعا می‌کنند که ارتباط با آمریکا پیشرفت به دنبال دارد در صورتی که بسیاری از کشورهایی که با آمریکا ارتباط دارند از حرکت‌های اقتصادی این کشور ناراضی هستند.


منبع: فارس

  • سارا سجادی

اقتصاد مقاومتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی