یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت  مهدی  عجل الله

بسم الله الرحمن الرحیم
مطالب این سایت با هدف تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) و فرهنگ ظهور بوده راه اندازی شده و انتشار مطالب آزاد میباشد با ذکر یک صلوات جهت تعجیل در ظهور آقا امام زمان .
باتشکر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

فضیلت ازدواج / ازدواج و اعمال عبادی + قسمت دوم

سارا سجادی | يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۰۲ ب.ظ

فضیلت ازدواج / ازدواج و اعمال عبادی + قسمت دوم

خلقت پروردگار در دنیا به گونه ای است که هر آفریده ای نیاز به آفریده ی دیگر دارد تا تکمیل شود، از آنجا که انسان خلیفه ی خدا در روی زمین می باشد، و ارزش و مقام او از سایر مخلوقات عالم بالاتر می باشد، برای او نیز جفت آفریده است.

فضیلت ازدواج / ازدواج و اعمال عبادی + قسمت دوم

 به گزارش ساجده،  ازدواج و تشکیل خانواده آن چنان در وجود انسان تأثیر می گذارد و ارزش او را بالا می برد و شخصیت او را رشد می دهد، که اعمال و عبادتهایش نزد خداوند و فرشتگان از ارزش والائی برخوردار می شود، به طوری که ارزش آنها چند ده برابر می گردد.

حضرت امام جعفر صادق (ع) می فرمایند « رَکعَتان یُصلّیهما المُتزوجٌ اَفضلُ مِن سَبعینَ رَکعه یُصلّیهما اَلعَزَب» [1]؛ دو رکعت نماز که انسان متأهل بخواند، افضل و بالاتر از هفتاد رکعت نماز که انسان مجرد و عزب بخواند.

رسول خدا (ص) می فرمایند: « مَن تَزوَّجَ اََحرزَ نِصفَ دینِهُ»[2] ؛ هر کس که ازدواج کرد نصف دینش را حفظ کرده است.

 

کانونی که به وسیله ی ازدواج به وجود آید ، مورد محبت و لطف خداست و با نظر رأفت و مهربانی به آن می نگرد . این مطلب را سفیر بزرگ الهی، پیامبر اکرم (ص) از جانب خداوند برای ما بیان فرموده اند: « ما بُنِیَ فِی الاِسلامِ بِناءٌ اَحبُّ اِلی اللهُ  عزّ وَ جَلَّ -  وَ اَعزُّ مِنَ التَّزویجِ» [3]هیچ کانونی در اسلام به پا نشده است که نزد خداوند محبوبتر و عزیزتر از کانون ازدواج باشد.

چه سعادت و نعمتی بالاتر از این که خداوند کانون و کاشانه ی انسان را دوست بدارد . آن هم در حد اعلای دوست داشتن و با نظر محبت و رأفت و لطف به آن بنگرد.

 

ازدواج پیروی از سنت پیامبر(ص) :

 

امام علی (ع) می فرمایند: « تَزَوَّجُوا فانَّ رَسولَ اللهِ o کَثیراً ما کانَ یَقولُ: مَن کانَ یُحبُّ اَن یَتَّبِعَ سُنَّتی فَلیَتَزوَّج »[4] امام علی (ع) فرمودند: ازدواج کنید همانا پیامبر اکرم (ص) همواره می فرمود : هر که دوست دارد از سنت من پیروی نماید، باید ازدواج کند .

********

پیامبر (ص) فرمودند: « یَفتحُ اَبوابَ السَّماءِ بِالرَّحمۀِ فی اَربعَ مَواضعَ عِندَ نُزولِ المَطرِ عِندَ نَظرِ الوَلدِ فی وَجهِ الوالِدَینِ وَ عندَ فَتحِ بابِ الکَعبۀِ وَ عِندَ النِّکاحِ»[5] ؛ درهای آسمان در چهار موقعیت به رحمت گشوده می شود: هنگام بارش باران، هنگام نگاه کردن فرزند به صورت پدر و مادر ، هنگام باز شدن در کعبه و هنگام ازدواج.

********

امام رضا (ع) فرمودند: « لَو لَم تَکُن فِی المُناکحۀِ وَ المُصادرۀِ آیۀٌ مَنزلۀٌ وَ لا سنۀٌ مُتبعۀٌ لَکانَ ما جَعلَ اللهُ فیهِ مِن برِّ القَریبِ وَ تَألفِ البَعیدِ ما رَغبَ فیه العاقلُ اللَّبیبُ وَ سارَعَ الیهِ المُوفقُ المُصیبُ»[6] ؛حتی اگر در مورد ازدواج آیه ای نازل نشده بود و در سنت پیامبر k که باید پیروی شود در این مورد سکوت کرده بود، همانا به دلیل آن که ازدواج سبب نزدیکی افراد و نرمش قلوب می شود، هیچ عاقل خردمندی از آن روی بر نمی تافت و افراد موفق پیروز، برای ازدواج سرعت و پیشی گرفتند.

********

خداوند در قرآن می فرماید: « هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَ أَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ »[7] ؛ آنها جامه ی ستر و عفاف شما و شما نیز لباس عفت آنها هستید.

 

لباس، سبب می شود زیبایی انسان ظاهر گردد و انسان، احساس آرامش در بدن بکند، لباس، انسان را در برابر سرما و گرمای شدید حفظ می کند. زن و مرد طبق فرموده ی قرآن کریم لباس همدیگر می باشند، زن سبب تکمیل مرد می شود و آبرو، شخصیت ، راز، عیب و نقص و کمی و کاستی مرد را پنهان می کند و مرد هم به همین شکل، لباس زن محسوب می شود و زن را در برابر هر آفت مضر، حفظ می نماید.

خلقت پروردگار در دنیا به گونه ای است که هر آفریده ای نیاز به آفریده ی دیگر دارد تا تکمیل شود، از آنجا که انسان خلیفه ی خدا در روی زمین می باشد، و ارزش و مقام او از سایر مخلوقات عالم بالاتر می باشد، برای او نیز جفت آفریده است. [8]

 

2 . محمد بن حسن، حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 14 ، ص 6  .

3. همان، ص 7.

4 . محمد باقر، مجلسی، بحار الانوار، للطباعۀ و النشر و التوزیع، بیروت لبنان، چاپ اول، 2008 م ، 1429 ق، ج 103 ، ص 222.

1. همان، ج 10، ص 93.

2 . همان، ج 103، ص 221.

3 . همان، ص 264.

4 . بقره ( 2)، 187.

5. عطیه، صادق کوهستانی، جوان و ازدواج، قم،  نسیم حیات، چاپ پنجم، 1384 ، ص 16.

 

زهرا محمدی / دانشنامه سطح 2 حوزه

انتهای پیام/

برگرفته از ساجده 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی