یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت مهدی عجل الله

فرهنگ ظهور و مهدویت و یاوران واقعی حضرت (الهم عجل لولیک الفرج)

یاوران حضرت  مهدی  عجل الله

بسم الله الرحمن الرحیم
مطالب این سایت با هدف تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) و فرهنگ ظهور بوده راه اندازی شده و انتشار مطالب آزاد میباشد با ذکر یک صلوات جهت تعجیل در ظهور آقا امام زمان .
باتشکر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

ظهور یک منجی

mohamad enayati | پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰ ب.ظ


 

مقاله ظهور یک منجی 

( نشانه حضرت ولی عصر (عج) در دیگر ادیان)




 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

(به خاطر آور) هنگامی که پروردگارت به فرشتگان گفت: من در روی زمین خلیفه(جانشینی) قرار خواهم داد

(فرشتگان) گفتند : پروردگارا آیا کسی را در آن قرار میدهی که فساد و خونریزی میکند؟

ما تسبیح و حمد تو رابه جا می آوریم و تو را تقدیس میکنیم!

پروردگار فرمود: من حقایقی را میدانم که شما نمیدانید! سپس علم اسماء را همگی به آدم آموخت.

(قرآن کریم سورة بقره آیه 30 و 31)

--------------------------------

از این آیه میتوان آگاه شد که خداوند *خلیفه (نماینده،) ای در زمین قرار داد و علم اسماء که با آن میتوان در عالم دنیا دخل وتصرف کرد را آموخت که در آیه های بعدی سوره بقره (یعنی آیه 31 به بعد) میخوانیم که خداوند این اسما را هم به فرشتگان آموخت اما فرشتگان نتوانستند اسماء را بگویند که آدم کامل آنها را به فرشتگان آموخت.

آدم علاوه بر اینکه اولین نسل از بشر بود پیامبر نیز بود و این اسماء را به پیامبران بعدی که همگی از *دودمانه او بودند آموخت.این اسماء سینه به سینه گشت تا خاتم انبیاء حضرت محمد (ص) رسید و از ایشان به حضرت فاطمه و حضرت علی (ع) رسیده واز ایشان به ترتیب به امام حسن وحسین تا اینکه در آخر به امام زمان ما حضرت مهدی رسید.

امام زمان (ع) علم اسماء را میدانند پس تمامی موجودات دنیا اعم از جاندار و غیرجاندار به اذن خداوند مسخر او هستند. ویژگی دیگر ایشان این است که ایشان علاوه بر حکومت بر انس (مانند حکومت پیامبر سلیمان) بر نوع دیگر مخلوقات خداوند یعنی جنیان نیز حکومت میکند.

_____________________________________________________________________________________________________

*خلیفه در زبان عربی به معنی نماینده- جانشین به کار میرود  و اصطلاحا  امام نیز به کار میرود.

-شجره نامه) : به نوادگان یک نسل گفته میشود. Blood Line *دودمانه ( خط خونی

 

 

 

اثبات امام زمان در ادیان مختلف

{اگرچه تاخیرنمایدبرایش منتظر باش زیرا که البته خواهد امد بلکه درنگ نخواهد کرد ... بلکه جمیع امت ها را نزد خود جمع میکند و تمام قوم ها را برای خویش فراهم می اورد.}

   (تورات حیقوق نبی فصل 2 بند 3-5)    

------------------------------------------------------------------

{شاد باش ای ولایت تسلیم شدگان (اسلام) ! و خوشحالی کن ای ولایت بیت المقدس! که اینک پادشاه تو می آید، از برای تو راستگو و شفاعت کننده گناهکاران فقیر باشد  و بر الاغ سوار شود و اسب سواری را، از میان یهود و لشکر را از بیت المقدس نیست کند وکمان جنگ را بشکند و تسلیم شدگان را در عجمان ظاهرکند و حکم او به دریاها و رودخانه ها تا انتهای زمین برسد}

 (تورات  عهد عتیق و جدید زکریا نبی  ص 1645)

------------------------------------------------------------------

{ کمرهای خود  را بسته، چراغهای خود را افروخته بدارید و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را میکشد که چه وقت مراجعت میکند تاهروقت آید و در را بکوبد، بی درنگ  در را برای او باز کنند.}

(انجیل لوقا باب 12 بند 35-36)

-----------------------------------------------------------------

{چون پسر انسان در جلال خود با جمیع ملائکه مقدس خویش آید آنگاه برکرسی جلال خود خواهد نشست  و جمیع امتها در حضور او جمع شوند و آنها را از همدیگر جدا میکند به نحویکه چوپان، میش ها را از بز ها جدا میکند.}

 (انجیل متی باب 25 بند31-32)

------------------------------------------------------------------

{در دنیا به پادشاه عادلی تمام میشود که در آخرالزمان بیاید و او پیشوای ملائکه،پریان و آدمیان باشد و حق و راستی با وی بوده و هرآنچه در زمین و دریاها و کوه ها باشد به دست آورد و از آسمان ها و زمین ها خبر دهد و از اوبزرگتر کسی به دنیا نیامده باشد.}

(باسک کتب مذهبی هندیان)

------------------------------------------------------------------

بقیه الله خیرلکم ان کنتم مومنین (باقیمانده خدا خیری است برای شما در حالیکه شما با ایمان هستیند) 

{و اخذ الله میثاق النبین} ( و خدا میثاق پیامبران را گرفت)

{وعدالله الذین امنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفهم فی الارض}

( وعدالهی است کسانی که از شما ایمان بیاورند و عمل شایسته انجام دهند وارث زمین خواهند شد)

(قرآن کریم)

 

رجعت  یاران حضرت صاحب الزمان

رجعت در لغت  به معنی بازگشت از مکانی به مکان قبلی خود است که اصطلاحا در قرآن به معنی بازگشت از دنیای برزخ به زمین است.

در آخر الزمان دو رجعت صورت میگیرد یکی رجعت صغیر و دیگری رجعت کبیر.

رجعت صغیر همان رجعت یاران  امام است  که براساس روایات این نکته دریافت میشود که همراه با یاران حضرت  امامان پیشین نیز رجعت میکنند که حضرت علی (ع) نیز جز از آنهااست.

{یوم نحشر من کل امه فوجاٌ ممن یکذب بآیاتنا}  (روزی که محشور گردانیدیم از هر امتی فوجی از آنها که تکذیب میکنند به آیات ما)

امام صادق (ع) فرمودند: این آیه درمورد رجعت (صغیر) است که حق تعالی از هر امتی فوجی را زنده میکند و آیه قیامت (رجعت کبیر) آن است که فرمود:

{و حشرناهم فلم نغادرمنهم احداً } (محشور گردانیم ایشان را پس ترک نکیم احدی از ایشان را زنده نکنیم) که مراد امیر المومنین و ائمه اطهار است.

در آیه { و حشرناهم فلم نغادرمنهم احداً}  به رجعت کبیر اشاره دارد که تمام اهل زمین از ابتدای خلقت تا آخر آن رجعت میکنند (زنده میشوند) و در دادگاه عدل الهی آماده میشوند.

جابر بن عبدالله میگوید: از رسول خدا شنیدم که حضرت فرمودند: گروهی از امتم آشکارا تا روز قیامت بر اساس حق پیکار میکنند،فرمودند: عیسی بن مریم (ع) فرود آید.فرمانده گروه گوید: بیا و برایمان نماز بگذار، میگوید: خیر، به درستی که بعضی از شما به پاس گرامی داشت این امت، بر دیگران امیران هستید.

این حدیث از پیامبر مربوط به رجعت صغیر است.

 

رجعت در گذشته نیز اتفاق افتاده است مثلا برای ارمیای نبی یکی از پیامبران بنی اسرائیل رجعت صورت گرفت به این گونه او قومی از بنی اسرائیل را که برای فرار از طاعون از شهر و خانه های خود به نزدیک دریا پناه آورده بودند و در اثر گناهانشان خداوند آنها را نابود کرده بود (طوریکه فقط استخوانهای آنها باقی مانده بود)را زنده کرد. ارمیا نبی استخوانهای آنها را دید و از خدا طلب کرد تا آنها را زنده کند تا شهر وخانه های خود را اباد کرده و خدا را عبادت کنند. پس دعای پیامبر خدا مقبول شد و همه ی آنها زنده شدند.

{ الم ترالی الذین خرجوا من دیارهم و هم الوف حذرالموت فقال لهم الله موتوا ثماحیاهم}

نمونه دیگر رجعت اصحاب کهف است که به اذن خدا 309 سال مردند و بار دیگر زنده شدند.

طبق  این احادیث و روایات میتوان با حتمیت کامل گفت از 313 نفر یاران ایشان 11 نفرشان ائمه اطهار و 1 نفر آنها پیامبر عیسی (ع) است .در روایات دیگر گفته شده از 313 نفر یاران حضرت 50 نفر آنها زن هستند.

 

آرماگدون (جنگ آخرالزمانی)

همواره در دنیا دو جبهه بوده است جبهه ی خداپرستی و جبهه ی شیطان پرستی. این نبرد از زمان آفرینش آدم شروع شد و تا آخرالزمان ادامه دارد. برخلاف جبهه ی شیطان که هزاران راه تودرتو دارد راه و جبهه ی خداوند یکتا یکی است به طوریکه با خواندن درستکتاب های الهی انجیل، تورات ، زبور و دیگر ادیان به آخرین دین خدا یعنی اسلام میرسیم.

خب حال به سراغ آرماگدون میرویم.آرماگدون اصطلاحی است که برای آخرین نبرد بین خداپرستان و شیطان پرستان اتفاق می افتد و صلح و آرامش تا قیامت به جهان برمیگردد.بر خلاف تصور عامه که آرماگدون بین سه دین الهی آخر یعنی اسلام ، مسیحیت و یهودیت است ، آرماگدون جنگ این سه دین آخر الهی با دین های شیطانی است. در بسیاری از روایات مسلمان (اعم ازشیعه و سنی) و همچنین پیشگویان و جادوگران شیطان پرست قبل از تولد پیامبر نیز به آرماگدون اشاره شده است. جالب اینجاست که هردو به پیروزی خداپرستان اشاره میکنند.در آخر نبرد آرماگدون شیطان توسط منجی بشریت گرد زده خواهد شد.

 

 

تقدیم به حضرت قائم (ع)

گردآورنده و مقاله نویس : محمد حسین عنایتی


  • mohamad enayati

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی